x
فروشگاه و خدمات رایانه ای موج بهمن ارایه دهنده کلیه خدمات اینترنت و شبکه و دوربین مدار بسته
آدرس : بوشهر خورموج محله قلعه خیابان شهید مطهری ساختمان موج بهمن
کد پسنی : 7541667881
تلفن : 07735321012
فکس : 07735329756
Email : moj.bahman@gmail.com

MojBahman QR Code.png


 

آماده سازی شرایط محیطی برای راه‌اندازی سرویس ADSL

 

مشترک گرامی؛ به منظور نصب سریع و بدون مشکل سرویس اینترنت ADSL به هنگام مراجعه همکاران  موج بهمن ، بهتر است تا شرایط محیطی لازم از قبل آماده شده باشد تا به این ترتیب سرویس ADSL شما بدون مشکل و در کمترین زمان راه اندازی شود. در این رابطه توجه شما را به موارد زیر جلب می‌کنیم.

- آماده سازی کامپیوتر
۱-۱ از آنجایی که آزمایش نهایی ارتباط با اینترنت توسط کامپیوتر شما صورت می‌گیرد، قبل از هر چیز از سالم بودن آن مطمئن شوید. توجه داشته باشید با وجود آنکه همکاران شرکت به هنگام مراجعه برای نصب از انجام هر کمک فنی به شما دریغ نخواهند کرد، اما این مسأله جزء مسئولیت تعریف شده برای آنها‌ نیست.
۱-۲ مطمئن شوید با توجه به نوع مودم ADSL ای که انتخاب کرده‌اید، کامپیوتر شما درگاه ارتباطی سالم مورد نیاز را دارد. برخی از مودم‌های ADSL از پورت USB  و برخی از پورت شبکه یا Ethernet برای ارتباط استفاده می کنند، بنابراین لازم است تا از صحت عملکرد پورت ارتباطی کامپیوتر خود با مودم مطمئن شوید.

- آمادگی مسیر ارتباطی
۲-۱ مطمئن شوید که مسیرارتباطی سیم تلفن در کنار کابل‌های برق، آنتن تلویزیون یا ماهواره و … نیست. چرا که همجواری این کابل‌ها علاوه بر خطر اتصالی می‌تواند در کیفیت ارتباط ADSL اثر نامطلوب بگذارد.
۲-۲ چنانچه کابلی که ارتباط تلفن را در محل قرار گرفتن مودم ADSL تامین می‌کند، تکه‌تکه است و یا بوسیله به هم تابیده شدن طولانی‌تر شده است، آنرا تعویض کنید و بصورت یکپارچه درآورید. کابل ارتباطی تکه‌تکه کیفیت ارتباط ADSL را به شدت کاهش می‌دهد.
۲-۳ وجود دستگاه‌هایی مانند صفربند، ضبط مکالمات، نمایشگر شماره تلفن دیجیتال، برق‌گیر دوشاخه تلفن، حتی بسیاری از تلفن‌های بی‌سیم نامرغوب و … به دلیل کاهش مقاومت خط ارتباطی، کیفیت خط را به‌قدری کاهش می‌دهد که اغلب امکان برقراری ارتباط ADSL با وجود آن‌ها میسر نمی‌گردد. بنابراین لازم است برای استفاده از خدمات اینترنت ADSL آنها‌ را از مدار خارج نمایید.
۲-۴ چنانچه محل استفاده شما از خدمات ADSL در آپارتمان، مجتمع یا ساختمان‌های بزرگ قرار دارد، حتماً قبل از مراجعه همکاران شرکت سر خط زوج سیم تلفن خود را در محلی که شرکت مخابرات کابل تلفن ساختمان را تحویل داده است پیدا و مشخص نمایید. این‌کار بخصوص برای مواردی که راه‌اندازی سرویس به مشکل برخورد می‌کند صرفه‌جویی بسیاری در زمان راه‌اندازی خواهد نمود.
۲-۵ در حالتی که در ساختمان یا واحد شما از سیستم‌های تلفن سانترال استفاده شود، به احتمال زیاد نیاز به کشیدن یک زوج سیم مسی از محل سانترال تا محل قرار گرفتن کامپیوتر خواهید داشت، چرا که به دلیل وجود فیلترهای پایین گذر در مدار سیستم‌های سانترال، عبور سیگنال‌های ارتباطات ADSL با مشکل روبرو می‌شود.
۲-۶ در صورتی‌که شما در ساختمان خود بیش از یک گوشی استفاده می‌کنید، باید برای تمام گوشی‌های تلفن از Spliter استفاده گردد. بنابراین بهتر است بر روی خط تلفنی که برای سرویس ADSL استفاده می‌نمائید، کمترین گوشی را داشته باشید.


-  پیش‌بینی نحوه ارتباط
۳-۱ قبلاً محل نصب مودم را مشخص کنید.
۳-۲ شکل‌های شماره یک، دو و سه به ترتیب نحوه برقراری ارتباط میان مودم ADSL، کامپیوتر، اسپلیتر و خط تلفن را برای حالت‌های ارتباط ساده، ارتباط با دستگاه فکس و حالتی که از دستگاه تلفن سانترال استفاده می‌شود نمایش می‌دهد. مطمئن شوید که قبل از مراجعه همکاران نصب ، آمادگی لازم برای برقراری ارتباط لازم را دارید.

                                                      
شکل شماره - یک

همانطور که در شکل‌های شماره یک و دو مشاهده می‌کنید هر اسپلیتر یک ورودی دارد که به پریز تلفن متصل می‌شود و دو خروجی، یکی مربوط به سیگنال‌های فیلتر شده در محدوده مکالمات تلفنی با عنوان Phone که تلفن شما به آن متصل می‌شود و دیگری خروجی حاوی سیگنال‌های با فرکانس بالاتر از۳۰-۴۰ کیلوهرتز که حاوی اطلاعات ارتباط ADSL است و با عنوان Line یا DSL مشخص می‌شود.

                                                     
شکل شماره - دو

در شکل شماره سه نیز نحوه کابل‌کشی و محل قرار دادن اسپلیتر برای ساختمان‌هایی که دارای سیستم تلفن مرکزی هستند نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید که کشیدن این کابل قبل از مراجعه همکاران برای نصب ضروری است و بدون آن امکان راه‌اندازی سرویس شما بسیار بسیار ضعیف خواهد بود.

                                        
شکل شماره - سه

در پایان چنانچه مطابق با آنچه بیان شد کماکان با آماده سازی شرایط محیطی مشکل دارید، حتماً قبل از مراجعه همکاران  موج بهمن برای نصب، با شماره تلفن واحد ارجاعات تماس بگیرد و سئوالات خود را با همکاران ما در این واحد مطرح نمایید.




مشکل خاموش بودن یا ثابت نبودن چراغ لینک


1.        ممکن است مشترک دارای ۲ خط یا چند خط تلفن باشد که هنگام نصب کابل توکار کابل‌های این۲ خط از کنارهم گذشته باشد و بر روی خط غیر از ADSL تلفن بی‌سیم یا فکس فعال باشد که نویز حاصل از این دستگاه بر روی خط   ADSL تاثیر و باعث فرسایش خط گردد، این امر باعث قطع شدن چراغ لینک و یا چشمک زدن لینک می‌شود.

2.        مشترکین باید در نظر داشته باشند در صورت استفاده از سانترال ابتدای خط اصلی تلفن را به Splitter Line نصب کرده و Splitter Phone برای سانترال از مودم و از مودم Splitter Modem برای مودم ارتباط برقرار کنند. در غیر این صورت لینک ثابت نمی‌شود.

3.     در اولین مرحله مودم یکبار خاموش و روشن می‌شود. ازعدم وجود ID Caller صفربند و دستگاه‌هایی که دارای مدار چاپی یا برد الکترونیکی (پریز یا دوشاخه ضد برق) هستند روی خط مطمئن شویم و این موضوع از این لحاظ مورد توجه است که این دستگاه‌ها سیگنال‌ها را تضعیف می‌کنند و در نتیجه روی لینک تاثیر می‌گذارد.

4.      در صورت رفع نشدن مشکل، از کاربر درخواست می‌شود تمام گوشی‌ها و Splitter های روی خط خارج کرده و فقط مودم روی خط قرار گیرد.

 

5.     چشمک زدن یا خاموش بودن Link در مودم‌های USB به PORT USB و یا نصب Software نیز بستگی دارد. مانند (D-Link DSL200) که با تعویض Port USB یا نصب مجدد برنامه مشکل حل می‌گردد.